A csúcsok csúcsa Hyundai IX55 TESZT

2017. November 21. Kedd - Olivér

2014.07.24.

Hyundai hírek

A csúcsok csúcsa Hyundai IX55 TESZT

A csúcsok csúcsa Hyundai IX55 TESZT

Forrás: a5

A Hyundai a prémiummárkák babérjaira kíván törni a hazánkban nemrég bemutatott ix55-tel, leánykori nevén a Veracruzzal. A dél-koreaiak mindent elkövettek, hogy az európai ízlésnek is megfelelő autót hozzanak az öreg kontinensre, és igyekezetük remekül sikerült, ráadásul ár-érték arányban sem áll rosszul az autó szénája.


Kétségkívül látványos fejlődésen ment át az utóbbi években a Hyundai, amit az is jól mutat, hogy a Kiával közösen már a világ ötödik legnagyobb autógyára, és a dél-koreaiak még többre vágynak. A Hyundai legfőbb piaca természetesen az észak-amerikai, ahol mind eladások és mind vevőelégedettség szempontjából jól áll a márka, elsősorban remek ár-érték arányú limuzinjainak és szabadidő autóinak köszönhetően. Az SUV piac népszerüségét a Hyundai is igyekezett minél jobban kiaknázni, így az Európában is kapható Tuscon és Santa Fe mellett a nagyobb méretü, 2007-ben bemutatott Veracruz is helyet kapott a modellpalettán. Kézenfekvő dolog volt tehát, hogy minimális átalakításokkal Európában is piacra dobják az autót a prémiummárkák helyzetének megnehezítésére. A Veracruz átkeresztelése ix55-re logikus lépés a Hyundai modellpolitikáját nézve, azonban az amerikai modell neve kellemesebben cseng, mint a kevésbé hangzatos ix55.

Első pillantásra megállapítható, hogy a 4,84 méteres autó méretei lenyügözők, hiszen hosszúságban 20 centiméterrel múlja felül a kicsinek nem éppen nevezhető Santa Fét is. A külső formaterv megtévesztő, ugyanis a képeken kevésbé érinti meg az ember fantáziáját az autó, ám élőben mégis (ha nem is első pillantásra) megállapítható, hogy igenis tudnak valamit a koreai tervezők is. Több irányból is szemlélve az ix55-öt részleteiben a Lexus RX-et idézi, ám mégis egyedinek mondható a Hyundai legnagyobb szabadidő autója. Az ix55 orrát a xenont rejtő lámpák mellett nagyméretü hütőrács határozza meg, és a márkajelzés a mai trendeknek ellentmondva nem tenyérnyi nagyságú. A karosszéria alsó részét körben egy mattabb szürkére fényezett betét védi, amely még az autó megjelenésén is javít. Az ix55 oldalán az első lámpától a hátsóig tartó, erőteljes vonal húzódik, amely megadja az autó oldalának karakterét, és kifejezetten jól áll a Hyundai legnagyobb szabadidő autójának. Az autó hátuljáról első ránézésre a Subaru Tribeca ugrott be, de rövid megfigyelés után az Audi Q7-tel és a Lexus RX-szel is találunk hasonlóságokat. Az észak-amerikai változattól eltérően is LED-ek világítanak a hátsó lámpatestekben, míg a sportos hangulatról a dupla, krómozott kipufogók gondoskodnak.


Az alapáron hétszemélyes utastér valóban hét felnőttnek képes hosszú távon is kényelmes utazást biztosítani. Az első és második sorban fejedelmi a helykínálat, ám a harmadik sorban található két helyet sem lehet szükségüléseknek hívni, ugyanis egy 190 centiméter magas felnőtt is kényelmesen elfér maga mögött mindhárom sorban, igaz a leghátsó ülések esetén a szükösebb fejtér miatt kicsit más üléspozíciót érdemes felvenni, de ettől eltekintve valóban teljes értékü hétszemélyes autó az ix55. És hogy még kényelmesebbé tegyék az utazást, a tervezők a hátsó sorokat is bőségesen ellátták szellőzéssel, ráadásul a háromzónás klímát a második üléssorban utazók saját kedvük szerint állíthatják, és a középső sor két szélső üléséhez pedig az első sorhoz hasonlóan ülésfütés is jár. Elsősorban családi autó lévén az ix55-öt bőséges ellátták praktikus rekeszekkel, elég csak a méretes ajtózsebekre, a két első ülés között található kétrészes boxra, a számtalan pohártartóra és a müszerfalba rejtett pakolóhelyekre gondolni. Az ix55 utasterének hangulatát egy nagyméretü üvegtetővel lehetett volna még feldobni, ám az alapáron járó napfénytető is képes egy kis napfényt és friss levegőt csempészni az utastérbe. Öt üléssel 598 literes csomagtartó fogadja a családi hétvégék, illetve a hosszabb nyaralások csomagjait, a teljes kapacitást kihasználva pedig jelképes méretüvé zsugorodik a csomagtér, ám a középső sort is előrehajtva már 1746 liternyi poggyászt képes befogadni az ix55.

Az autó anyagfelhasználása kategóriájához és árához méltóan példás, ugyanis az utastér bármely pontját is érintve puha, minőségi anyagokkal találkozunk, igaz a kormányt borító bőr lehetne kicsit finomabb is. A Hyundai-nak sikerült egy csaknem tökéletes belsőt készítenie, ugyanis finoman müködik minden gomb, csillapítottan nyílnak a pakolórekeszek, azonban a müszerfal formavilága még nem éri el a nyugati konkurensek színvonalát, amelyet talán egy beépített gyári navigációval könnyen orvosolhattak volna a koreaiak, igaz semmiképpen sem nevezhető csúnyának az autó középkonzolja. Premium felszereltséghez bézs, szürke vagy fekete bőrkárpitozást rendelhetünk, míg az tesztautó Executive változatához különleges minőségü barna bőr jár alapáron, amely minden kétséget kizárólag a legjobb választás, és a 200 000 forintos felár sem jelentős, főleg ebben a kategóriában. A müszerfalat kétféle, fekete márvány vagy karbon betéttel dobhatjuk fel, és az utóbbi a legtöbb ember szerint kifejezetten jól mutat, és valóban ezerszer jobb alternatíva a Hyundai részéről, mintha egy fabetétet utánzó, rossz minőségü müanyagot választottak volna. Nevéhez illően fület gyönyörködtetően szól a hét hangszórós Infiniti audiorendszer, amely a hatlemezes CD-váltó mellett MP3-at is lejátszik, míg az USB és iPOD csatlakozónak köszönhetően hordozható eszközöket is képes beolvasni a rendszer.

Az ix55 az utasok mellett természetesen a vezetőt is igyekszik minél jobban elkényeztetni, így a bal első ülés tíz irányban elektromosan állítható, míg a kormány négy irányban, szintén elektromotorok segítségével állítható be a legideálisabb pozícióba. A tökéletes üléshelyzet megtalálását egyedül a magas üléspozíció zavaró, pedig 175 centiméteres magasságommal nem tartozom a magasabb emberek közé, mégis kicsit kényelmetlenül éreztem magam, a kényelmes bőrülések ellenére is. A Hyundai legújabb trendjének megfelelően az ix55 müszerei is kék háttérvilágítást kaptak, amelyet az autó katalógusában hosszú távon, éjszakai vezetésnél is szemkímélőnek állítanak be, holott a Volkswagent hosszú ideig ostorozták háttérvilágítása miatt, igaz a Hyundai kék világításának intenzitása állítható, így akik idegenkednek a vakító kék fénytől, azok visszafogottabbra állíthatják a müszerfal megvilágítását.


A lemezek alatt jóval többet változtattak az észak-amerikai változathoz képest, ugyanis az ix55-ben debütált a Hyundai vadonatúj fejlesztésü, hathengeres, 3,0 literes CRDI dízelmotorja, amely egymaga képviseli az autó motorkínálatát (Észak-Amerikában egy 3,8 literes, V6-os, 264 lóerős benzinmotorral rendelhető az autó). A 240 lóerős erőforrás kitünően illik az autóhoz, ugyanis a 451 Newtonméternyi nyomaték elég dinamikusan mozgatja a több mint kéttonnás karosszériát. Kellemes, hathengeres motorokra jellemző hangja csak nagyobb gázadásra erősödik fel, ám ekkor sem válik zavaróvá, elsősorban az utastér kitünő szigetelése végett. A teszthét során mért 11,2 literes fogyasztás ugyan elmarad a gyár által megadott 9,4 literes átlagtól, ám a bőséges városi, autópályás és szerpentines etapokat is beleszámítva, illetve az autó méreteit és súlyát figyelembe véve nem rossz a Hyundai fogyasztása. Szintén az ix55-ben debütált a Hyundai első hatfokozatú, Shiftronic névre keresztelt automataváltója, amely dicséretre méltóan finoman, szinte észrevétlenül teszi a dolgát, ám erőteljesebb gyorsításkor a kelleténél kicsit tovább gondolkozik a teendőkön, végül azonban mégis beleegyezik a visszakapcsolásba. Kézi üzemmódban sem lehet sok panaszt megfogalmazni, de az elektronika gyakran felülbírálja a vezető akaratát, így inkább az automata mód használata javasolt.

Minden dicséretet megérdemelnek a mérnökök, ugyanis sikerült az európai igényekhez hangolni az ix55-t, és talán egy kicsit túlzottan is feszesre sikerült a futómü finomhangolása. Az autó és a magyar utak ugyanis nem igazán kerültek közeli barátságba, ráadásul a feszesebb rugózás miatt az utasok kellemetlenül zötykölődhetnek a rossz utaknak köszönhetően. A feszes rugózásnak azonban megvannak a maga előnyei is, ugyanis az ix55 méreteit meghazudtolva kezesen kanyarodik, és nagyobb sebességnél sem kezd el ijesztő billegni, így a hegyi szerpentineken sem lehet zavarba hozni az ix55-öt. A konkurencia általában puhább rugózásra lőtte be modelljeit, ám kétségkívül élvezetesebb vezetni a "sportosabb" Hyundai-t, még ha valamennyit fel is kellett áldozni miatta a kényelemből. A hatalmas karosszéria miatt nem elsőrangú az autó körkilátása, ám a parkolást tolatóradar segíti, igaz a korlátozott látási viszonyok miatt egy tolatókamera jobb szolgálatot tett volna. Dicséretet érdemel amiatt is az ix55, hogy nagy méretei ellenére igen jól fordul, így a nagyvárosi dzsungelben is könnyebben irányítható az autó. Szerencsére a kormány szervózását sem vitték túlzásba, így valóban egy igen élvezetesen vezethető, kezes autót sikerült összehoznia a dél-koreai márkának.  


Az ix55 elsősorban aszfaltra termett, ám adottságainak köszönhetően az útról letérve sem kell csalódnunk az autóban, igaz a korábban már említett feszes rugózás miatt a földutak nem okoznak túlzott élvezeteket. A 4WD rendszer, amikor az útviszonyok változása miatt úgy érzékeli, hogy nagyobb tapadásra van szükség, érzékelői parancsára egy többlemezes kuplungrendszer segítségével automatikus szétosztja a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, de természetesen a négykerékhajtást a vezető is bármikor aktiválhatja, azonban 40 km/h-s sebesség felett a rendszer visszatér automatikus vezérlésre. A gyári adatok szerint az ix55 szabadmagassága 205 mm, és az autó akár egy 35,5 fokos emelkedőn is képes felmenni (első terepszöge 24,8 fok, hátsó terepszöge 22,7 fok). A négykerékhajtás tehát elsősorban havas, jeges útviszonyok között használható leginkább, de egy családi sítúra alkalmával is sok kellemetlenséget előzhet meg a 4WD. A teszthét során is bebizonyította az ix55, hogy kiváló társ egy kis síeléshez, ráadásul akkor is nagy szolgálatot tesz az összkerékhajtás, amikor egy félig a patakba csúszott Ford C-Maxot kell kisegíteni a bajból meredek, havas és jeges erdei úton.


Az új Hyundai ix55 kétféle felszereltséggel érkezik hozzánk, és a 200 000 forinttal drágább Executive mindössze a különleges barna bőrkárpittal nyújt többet, mint az "alapot" jelentő Premium szint. Az autóhoz tulajdonképpen minden extra alapáron jár, csak hogy a fontosabbakat említsem: hétszemélyes utastér, elektromos első ülések, elektromos kormány, hat légzsák, ESP, 18 colos könnyüfém felni, elektromos napfénytető, tolatóradar, xenon fényszórók, bőrkárpit, kulcs nélküli indítás, tempomat, Infiniti audiorendszer, háromzónás automata klíma. Mindezek fényében az autó 12 999 000 forintos alapára igen barátinak mondható, hiszen ennyi pénzért egy mindennel felszerelt hétszemélyes, családbarát autót vihetünk haza. A konkurensek közül a Toyota Land Cruiser jelenti a legolcsóbb alternatívát a maga 11 585 000 forintos alapárával, míg a Volvo XC90 körülbelül 500 000 forinttal olcsóbb az ix55-nél. Jóval drágább a Hyundai-nál a 13 899 000 forintos Volkswagen Touareg, a 15 120 000 forintba kerülő Audi Q7 vagy a 15 528 000 forintért kínált BMW X5. Érdekességként meg kell említeni, hogy a Veracruz alapára az észak-amerikai piacon a jelenlegi 250 forintos dollár árfolyamon számolva 6 750 000 forint, míg a csúcsmodell ára is mindössze 8 937 000 forintnak megfelelő zöldhasú, így tehát nem csoda, hogy a tengerentúlon viszik, mint a cukrot.

Ideális lehet nagyobb családok részére is, akik többször utaznak hat vagy hét fővel, ugyanis a legtöbb autóval ellentétben az ix55 hét teljes értékü helyet kínál. Aki a közeljövőben hasonló méretü és árú modellen gondolkodik, annak mindenképp érdemes ellátogatni egy Hyundai szalonba, és kipróbálni egy ix55-öt, ugyanis az tágasságával, praktikumával, vadonatúj dízelmotorjával, vezethetőségével és nem utolsó sorban remek ár-érték arányával erős konkurenciát jelent a német prémiumgyártóknak is.

A Hyundai ix55 remek ár-érték arányával és alapáron hétszemélyes utasterével kiváló családi autó, amelynek nem okoz gondot az sem, ha le kell térni az aszfaltról. Aki hasonló kategóriában gondolkozik, mindenképpen vegye szemügyre a Hyundai legújabb büszkeségét.

Ossza meg!

Vissza: Hyundai hírek
címkék:









                              Tiraker Kft.
             2364 Ócsa, Bajcsy-Zs. E. u. 125.
                          H-P 8:00-17:00


                  Tel./Fax: +36 29 378 212;
                    Mobil: +36 30 202 6787
                    Mobil: +36 30 390 3794
                        Viber lehetőség! 

                   Email: info@tiraker.hu
          Facebook: www.facebook.com/tiraker

Tiraker Kft. nyitási akció

Autós szótár

Kia pro_cee'd

A Kia cee'd testvére a pro_cee'd eredetileg egy öt ajtós cee'den alapul, azonban egyes elemei kifejezetten a... Tovább

Hyundai Fórum

Legfrissebb hozzászólások: